Popboks - FESTIVAL ITALIJANSKOG HORORA – Dario Argento u Beogradu - A-slava B-produkcije [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Filmovi · 29.03.2006. 00:00

FESTIVAL ITALIJANSKOG HORORA – Dario Argento u Beogradu

A-slava B-produkcije

Mnogo gledali, mnogo mislili i malo razgovarali

Marko Kostić

Pavle Simjanović

Argentov istorijski dolazak u Beograd predstavlja situaciju u kojoj je prvi put reditelj B-produkcije kod nas predstavljen kao slavni reprezent svoje kinematografije. Prvi put je reditelj potpuno sam, bez nametnute festivalsko-žurnalističke pompe osvojio publiku, koja je potom uticala na javno mnjenje da mu uruči zvaničan poziv. Imali smo vremena samo da ga pitamo za njegovo mišljenje o italijanskim filmovima koji su veštački reprezentovali Italiju od 50-ih do danas, a pri tom se institucionalno i politički nametali bez direktnog odnosa sa publikom.
Šta mislite o italijanskom neorealizmu, kolika je razlika između vaše i njihove generacije?
Razlika je ogromna, i jaz između nas i njih je prilično veliki. To nije samo generacijski jaz. To je razlika u distribuciji, stilu i teoriji. Oni su se bavili jednom realnošću koja nije realnost moje generacije, niti je realnost današnjeg sveta. To su dve potpuno različite realnosti. Iako volim neke od filmova tog perioda, moje je mišljenje da je neorealizam MRTAV.
Vi ste pravili muziku za većinu svojih filmova. Da li je Goblin vaš bend?
Da, sviram klavijature.
U SENCI MOTORNOG GRADA (STANDING IN THE SHADOWS OF MOTOWN) – Paul Justman
Sa konferencije za novinare koja je prethodila kratkim intervjuima izdvaja se najava saradnje sa producentskom kućom Stevena Soderbergha i Georga Clooneya, kojom prilikom će Argento prvi put raditi sa digitalnom kamerom. Izazov istraživanja novih tehnologija u okvirima ozbiljne produkcije je i osnovni razlog što će prihvatiti kratak povratak na američko tržište sa kojeg se povukao početkom 90-ih posle negativnih iskustava sa jednim opsesivnim obožavaocem. Argento se osvrnuo i na svoje probleme sa cenzorima, koji se nisu odlikovali zabranom filmova, već kasapljenjem za potrebe distribucije u određenim zemljama. Prvi put u Beogradu, primetio je nešto nejasno magijsko u atmosferi grada, podobno za inspiraciju reditelja koji se bave hororom.


Komentari

Trenutno nema komentara.

Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.

Novo iz rubrike

ELIZIJUM - Neill Blomkamp

Blomkamp protiv bogatih

Filmovi

THE SECRET DISCO REVOLUTION – Jamie Kastner

Pusti nas u discooooooo...

Filmovi

PRE PONOĆI – Richarl Linklater

I posle ponoći ja biću tu...

Filmovi

GDE JE NAĐA? – grupa autora

Lavirint kao takav

Filmovi

ŽESTOKE DEVOJKE – Paul Feig

Drugačije & normalno

Filmovi

MI PLAČEMO IZA TAMNIH NAOČARA – Velimir Stojanović & Marijan Cvetanović

Jug je južnije

Filmovi

NE – Pablo Larrain

Imaš moje ne!

Filmovi

RED 2 – Dean Parisot

Osveta po gerijatrijski

Filmovi
Od istog autora

ARGO - Ben Affleck

Film u filmu

Filmovi

LEPOTA POD NADZOROM - SOVJETSKI KULTURNI UTICAJI U JUGOSLAVIJI (1945–1955) – Dr. Goran Miloradović

Na koncu film

Knjige

HANA ARENT – Margarethe von Trotta

Pitanje krivice

Filmovi

ENDI VORHOL I STRATEGIJE POPA - Goran Gocić

In medias res

Knjige